icon phone Skontaktuj się z nami: +48 74 641 94 00(Pn-Pt: 8:00-16:00) Znajdź nas na:
icon phone Skontaktuj się z nami: +48 74 641 94 00(Pn-Pt: 8:00-16:00) Znajdź nas na:

Blog

Google Moja Firma – jak założyć i edytować wizytówkę w Google Maps?

Autor: Damian PopławskiDodano: 23.08

Czym jest Google Moja Firma?

Google Moja Firma (ang. Google My Business) to bezpłatne narzędzie, umożliwiające firmom i przedsiębiorstwom założenie i zarządzanie wirtualnej wizytówki firmy w wyszukiwarce i na mapach Google. Wizytówka Google umożliwia też monitorowanie statystyk wyszukiwania, recenzji i interakcji użytkowników, co pozwala na śledzenie skuteczności działań marketingowych i dostosowywanie strategii. Narzędzie to jest szczególnie przydatne dla lokalnych firm, które chcą dotrzeć do klientów w okolicy. W narzędziu możemy:

  • Informować klientów o standardowych godzinach otwarcia biura, ale również możemy powiadamiać o zamknięciu biura lub o zmianach godzin otwarcia w przypadku urlopów, szkoleń oraz świąt.
  • Podawać adres biura oraz umożliwić dojazd za pomocą nawigacji GPS.
  • Umożliwiać bezpośredni kontakt telefoniczny na wskazany numer, umożliwiać wysłanie wiadomości mailowej oraz na aplikację.
  • Dodawać zdjęcia i tworzyć atrakcyjną galerię zdjęć.
  • Podawać kategorię działalności, obsługiwane obszary, adres URL do strony internetowej oraz opis firmy.
  • Informować o ofercie i usługach.
  • Gromadzić opinie i je obsługiwać.
  • Dodawać przycisk dla klientów z wezwaniem do działania.
  • Publikować wpisy.
  • Stworzyć witrynę internetową, szczególnie jeżeli nie posiadamy jeszcze swojej strony internetowej.
  • Opowiadać na pytania użytkowników, np. czy do biura można wejść z psem, czy lokal posiada kącik dla dzieci.
  • Dodawać inne istotne informację o naszej firmie, np. czy posiadamy parking lub wykonujemy usługi online.

 

Korzyści posiadania wizytówki w Google Moja Firma dla lokalnych przedsiębiorców.

Wizytówka Google Moja Firma ma szczególne znaczenie dla agencji ubezpieczeniowych działających na rynku lokalnym, bo jest wielce prawdopodobne, że młody mieszkaniec np. Ząbkowic Śląskich, który właśnie kupił swój pierwszy samochód, skorzysta z wyszukiwarki Google i będzie szukał, gdzie może go ubezpieczyć. Otrzyma wtedy wyniki wyszukiwania w postaci linków do różnych stron internetowych, nad tymi linkami pojawią się również wspomniane wizytówki. Jest to pierwsza kluczowa zaleta tego systemu, profile firmy po odpowiedniej optymalizacji mogą pojawić się na górze nad stronami konkurencji, nawet gdy nie posiadamy strony internetowej.

Dodatkowo narzędzie jest całkowicie darmowe, więc jeżeli chcemy rozpocząć działania marketingowe w Internecie, to polecamy zacząć od tego systemu, ponieważ w pierwszej kolejności zawsze staramy się optymalizować czynności które oprócz poświęconego czasu nie generują nam dodatkowych kosztów.
Tak naprawdę, dzięki wizytówce Google bezpłatnie możemy pozyskiwać nowych klientów, zwiększać ruch na stronie internetowej i osiągać przewagę nad konkurencją.

 

Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma?

Zakładanie wizytówki Google jest bardzo proste, wymaga jedynie kilku kroków:

Krok 1: Załóż lub zaloguj się na swoim koncie Google
Do stworzenia firmy w Google niezbędne jest założenie konta. Najpierw wejdź na stronę wyszukiwarki Google i w prawym górnym rogu wybierz przycisk Zaloguj się” , jeśli nie posiadasz konta, wybierz   Utwórz konto”. Następnie należy wejść na stronę Google Moja Firma i wybrać przycisk Zarządzaj”.

Krok 1 zakładanie wizytówki Google Moja Firma

 

 

Krok 2: Uzupełnij nazwę firmy
Wpisz nazwę swojej firmy,  nie ma potrzeby podawania pełnej oficjalnej nazwy, skrócona lub prostsza wersja będzie lepszym wyborem. Możesz do niej dodać również słowo kluczowe „Ubezpieczenia”, żeby podkreślić charakter jej działalności. Pamiętaj jednak, żeby ograniczyć się, najlepiej do jednej frazy. Zgodnie z wytycznymi Google unikamy używania nazw lokalizacji, jeżeli nie znajduj się ona w nazwie Twojej firmy.  Jeśli Twoje biuro jest placówką partnerską CONDITOR, to skorzystaj z siły naszej sieci i użyj nazwy: Ubezpieczenia Conditor Multiagencja”.

Krok 2 zakładanie wizytówki Google Moja Firma

 

 

Krok 3: Określ rodzaj działalności
Kolejny krok to określenie rodzaju działalności, Możemy zaznaczyć kilka opcji.

Krok 3 zakładanie wizytówki Google Moja Firma

 

 

Krok 4: Wpisz kategorię działalności
Wpisz kategorię działalności która pomoże Twoim klientom w odnalezieniu siedziby firmy według branży. Warto zweryfikować kategorię działalności Twojej lokalnej konkurencji. 

Krok 4 zakładanie wizytówki Google Moja Firma

 

Krok 5: Dodaj adres firmy
Następny krok to uzupełnienie informacji adresowych dotyczących firmy. Musimy podać dokładny i przede wszystkim rzeczywisty adres.

 

Krok 6: Uzupełnij dane kontaktowe
Kolejny etap to uzupełnienie numeru telefonu, opcjonalnie możemy dodać adres URL strony internetowej. 

 

Krok 7: Zweryfikuj profil Google Moja Firma
Ostatnim etapem tworzenia wizytówki jest weryfikacja, najczęściej odbywa się to za pomocą kodu wysłanego na wskazany numerem smsem lub można wybrać rozmowę telefoniczną. W niektórych przypadkach,  możemy zostać poproszeni o dodatkową weryfikację wizytówki Google. Poza procesem tworzenia wizytówki Google, weryfikacja może odbyć się za pomocą następujących metod:

  • Telefonu lub SMSa
  • Wiadomości E-mail
  • Nagrania i przesłania filmu
  • Rozmowy wideo na żywo
  • Kartki pocztowej z kodem weryfikacyjnym, wysłanej na lokalizację firmy.

W rzadkich przypadkach możemy natychmiast potwierdzić, że jesteśmy właścicielem wizytówki. Na przykład, jeśli Twoja firma została już z weryfikowana w Google Search Console lub Twój numer telefonu był używany w usługach Google i został już sprawdzony. Standardowa weryfikacja może potrwać kilka dni roboczych, po zatwierdzeniu informacje o firmie pojawią się w wynikach wyszukiwania Google.

 

 

Jak edytować wizytówkę Google Moja Firma?

Ważnym czynnikiem w pozycjonowaniu wizytówki Google Moja Firma, jest bieżąca aktualizacja informacji i dalsze uzupełnienie profilu Twojej firmy. Sama edycja wizytówki firmy Google jest nieskomplikowanym procesem. Oto instrukcja, która pozwoli Ci łatwo zaktualizować swoją wizytówkę:

  1. Zaloguj się do panelu Google Moja Firma.
  2. Wybierz przycisk Aplikacje Google”, który znajduje się w prawym górnym rogu obok zdjęcia profilowego.
  3. Znajdź i kliknij w Menadżer Profilu Firmy”.
  4. Nad wynikami wyszukiwania, znajduje się panel zarządzania profilem firmy w Google. Większość informacji możemy edytować klikając „Edytuj Profil”.
  5. Następnie otworzy się nam panel podzielony na kilka zakładek i sekcji, w tym miejscu możemy przystąpić do edycji i uzupełnia wizytówki Twojej firmy.

 

Zarządzanie wizytówką Google Moja Firma. Jak dodać menedżera?

Założenie profilu Google Maps i systematyczna aktualizacja danych jest pierwszym krokiem w osiągnięciu wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwania. Ważna jest jednak dalsza optymalizacja  i szybka reakcja na wpisy i opinie klientów. Pamiętaj, że każdy użytkownik może łatwo wprowadzać zmiany na Twoim profilu, więc należy go kontrolować pod kątem poprawności informacji, inaczej zmiany zostaną automatycznie zaakceptowane.

Pomocne możemy być również dodanie menedżerów profilu, którzy również mogą kontrolować poprawność danych. Aby dodać menedżera, postępuj według poniższej instrukcji:

  1. Rozwiń menu (trzy kropki obok zdjęcia profilowego).
  2. Wybierz „Ustawienia profilu firmy”.
  3. Następnie przejdź do sekcji Menedżerowie.
  4. Kliknij „Dodaj” i wprowadź adres e-mail.
  5. Określ rolę jaką chcesz przyznać, możesz zmienić to ustawienie w dowolnym momencie.

 


autor
Autor: Damian Popławski Od 2012 roku zajmuje się marketingiem online, 5 lat pracowałem w branży E-commerce w popularnym sklepie internetowym, a od 2017 realizuje swoje pomysły w CONDITOR. Moja praca skupia się przede wszystkim na zarządzaniu mediami społecznościowymi i profilami internetowymi. Jestem również entuzjastą pakietu Adobe, który projektuje graficznie, tworzy animacje, nagrywa filmy oraz pisze teksty o określonej funkcji. Moje pasje to góry i dogtrekking. Jestem również fanem słuchania podcastów i czytania książek.