icon phone Skontaktuj się z nami: +48 74 641 94 00(Pn-Pt: 8:00-16:00) Znajdź nas na:
icon phone Skontaktuj się z nami: +48 74 641 94 00(Pn-Pt: 8:00-16:00) Znajdź nas na:

Blog

Google Moja Firma – optymalizacja, jak to działa?

Autor: Damian PopławskiDodano: 09.10

Jeśli planujesz promować swoją lokalną firmę, musisz zwrócić szczególną uwagę na optymalizację profilu Google Moja Firma. Dzięki temu potencjalni klienci łatwiej znajdą Cię w miejscu, gdzie prowadzisz działalność. W przypadku usług lokalnych, takich jak ubezpieczenia, wizytówki Google może być na tyle istotna, że nie trzeba zbyt mocno skupiać się na zoptymalizowaniu strony internetowej. Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma to prosty proces, który nie zajmuje wiele czasu. Za nim jednak przejdziemy do optymalizacji, spróbujmy zrozumieć jak działa pozycjonowanie w lokalnych wynikach wyszukiwania Google.

 

Jak działa pozycjonowanie w lokalnych wynikach wyszukiwania Google?

Największą wagę w określaniu kolejności wyników lokalnych wyników wyszukiwania mają trafność, odległość oraz rozpoznawalność. Dzięki tym czynnikom, użytkownicy otrzymują wyniki najlepiej dopasowane do ich potrzeb. Algorytmy Google pozwalają na określenie, że firma znajdująca się dalej może oferować bardziej odpowiednie usługi dla użytkownika niż ta, która jest bliżej. W ten sposób bardziej dopasowana firma będzie miała wyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania. Tak, Google opisuje powyższe czynniki:

Trafność określa, jak dokładnie wizytówka lokalnej firmy pasuje do wyszukiwanego hasła. Podanie kompletnych i szczegółowych informacji o firmie pozwoli Google lepiej określić rodzaj jej działalności i dopasować jej profil do odpowiednich wyszukiwań.

Odległość określa, jak daleko od wybranej lokalizacji znajdują się potencjalnie dopasowane firmy. Jeśli użytkownik nie wybierze lokalizacji podczas wyszukiwania, Google obliczy odległość na podstawie dostępnych danych o lokalizacji tego użytkownika.

Rozpoznawalność określa, jak znana jest dana firma. Niektóre miejsca są lepiej znane w świecie rzeczywistym niż wirtualnym, co staramy się odzwierciedlić w rankingu lokalnych wyników wyszukiwania. Słynne muzea, hotele czy sklepy znanych marek będą lepiej widoczne w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Rozpoznawalność opiera się również na informacjach o firmie zbieranych przez Google z różnych miejsc w internecie (np. z linków, artykułów czy katalogów). Na pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania wpływa też liczba opinii i uzyskane oceny. Im jest ich więcej i im bardziej są pozytywne, tym prawdopodobnie wyższa pozycja firmy. Znaczenie ma również pozycja firmy w zwykłych wynikach wyszukiwania, dlatego do optymalizacji wyszukiwania lokalnego stosuje się sprawdzone metody SEO.

Jak sprawdzić efekty optymalizacji wizytówki Google Moja Firma?

Pozornie wydaje się to dosyć proste, ktoś powie: wystarczy sprawdzić pozycję firmy w wynikach wyszukiwania, wejść na wyszukiwarkę Google, wpisać słowo kluczowe oraz lokalizację w której znajduje się firma i gotowe. To nie do końca prawda, bo takie wyniki mogą być zaburzone. Musimy pamiętać, że wyszukiwarka Google jest tak skonstruowana, że użytkownik otrzyma wyniki zgodne z jego preferencjami i oczekiwaniami. Dlatego jest kilka czynników które mogą wpływać na ranking wyszukiwań, to między innymi:

  • historia wyszukiwań,
  • lokalizacja,
  • adres IP,
  • pliki cookies.

Do obiektywnego sprawdzenia pozycji Twojej wizytówki Google w rankingu polecam korzystać z narzędzi zewnętrznych, takich jak np. https://top1wmapach.pl/ , które ignorują personalizację wyników.  Kolejnym sposobem jest obserwowanie i analizowanie statystyk profilu które znajdują się pod przyciskiem skuteczność, a od niedawna Google wprowadził również widoczny indeks siły profilu, który ocenia jego optymalizację.

Ocena siły profilu znajduje się w panelu zarządzania wizytówką

 

Jak sprawdzić widoczność swojej firmy w Google Maps za pomocą Top1wMapach?

Narzędzie pozwala bez opłat sprawdzić realne miejsce wizytówki w Google, oprócz tego możemy sprawdzić ranking wizytówek naszej konkurencji oraz sprawdzić widoczność wizytówki w mapach z kilku lokalnych lokalizacji,  w płatnej wersji programu mamy wgląd do całej mapy i dostęp do dodatkowych funkcji. Aby, sprawdzić naszą pozycję, musimy wykonać 4 kroki:

Krok 1: Wejdź na stronę https://top1wmapach.pl/
Krok 2: Wpisz nazwę swojej wizytówki i znajdź ją na liście.
Krok 3: Wybierz sugerowane słowo kluczowe lub wpisz własne i kliknij „Zobacz aktualną pozycję”.
Krok 4: Poczekaj, aż pozycje się załadują


autor
Autor: Damian Popławski Od 2012 roku zajmuje się marketingiem online, 5 lat pracowałem w branży E-commerce w popularnym sklepie internetowym, a od 2017 realizuje swoje pomysły w CONDITOR. Moja praca skupia się przede wszystkim na zarządzaniu mediami społecznościowymi i profilami internetowymi. Jestem również entuzjastą pakietu Adobe, który projektuje graficznie, tworzy animacje, nagrywa filmy oraz pisze teksty o określonej funkcji. Moje pasje to góry i dogtrekking. Jestem również fanem słuchania podcastów i czytania książek.