conditor
conditor ubezpieczenia

Komunikat Zarządu Multiagencji CONDITOR Sp. z o. o.

Drodzy Państwo,

Poniższą wiadomość przygotowaliśmy przed niespełna dwoma tygodniami. Dwoma tygodniami, podczas których znaleźliśmy się w nowej rzeczywistości. Pomimo tego, że sytuacja nie trwa jeszcze zbyt długo, każdy z nas zaczyna definiować komfort posiadanego dotychczas bezpieczeństwa. W takich sytuacjach siła małych wspólnot szczególnie ukazuje swoją moc. Lokalne akcje wspomagające ratowników czy też pomoc w dostarczeniu niezbędnych materiałów ochronnych dla służb, pokazuje to w wyjątkowy sposób. Rozprzestrzeniająca się choroba przynosi jeszcze inne skutki: gospodarczo-finansowe.

Mamy świadomość, że część z naszych Partnerów może również te skutki odczuwać. Sytuacje są różne – wiemy, że cierpią Agenci, którzy prowadzili biura w galeriach handlowych. Słyszymy od Państwa, że Pracownicy przebywają na zwolnieniach opiekuńczych i nie jesteście w stanie w pojedynkę obsłużyć wszystkich Klientów. Siła wspólnoty jest w tym momencie szczególnie ważna, dlatego zdecydowaliśmy o zniesieniu wszelkich planowanych inwestycji do końca roku i przeznaczeniu tego budżetu na wsparcie Państwa w tym czasie.

Pierwszy budżet w wysokości 500 tysięcy złotych przekażemy na zupełnie nieoprocentowane pożyczki z odroczonym terminem spłaty do przyszłego roku dla tych z Państwa, których płynność finansowa została zachwiana. Jeśli w tym czasie zastanawiacie się nad zwolnieniem pracowników,  spróbujmy wspólnie możliwie daleko odroczyć takie decyzje. Służymy w tym czasie każdą możliwą pomocą. Proszę Państwa o kontakt z Managerami regionalnymi bądź naszą centralą.

Życzymy zdrowia i spokoju w tym czasie.

MECHANIKA SUKCESU

Szanowni Państwo,

Coraz szybszymi krokami zbliżamy się do zamknięcia pierwszego kwartału 2020 roku. Zarówno dla Zakładów Ubezpieczeń, jak i dla nas oraz różnych organizacji uzupełniających rynek jest to właściwy czas na podsumowanie ubiegłego roku, ponieważ poza wynikami sprzedażowymi, zostaje uzupełnione o wyniki finansowe.

Ubiegły rok to dla całego rynku trudny rok. Przede wszystkim trudny dla Agentów – to oni w pierwszej kolejności najmocniej odczuwają spadek średniej składki. Pracy przybywa, kosztów przybywa, a wartość prowizji wydaję się stać w miejscu. Wyniki jednoznacznie wskazują trend spadkowy dla składek OC, co zauważamy nadal w roku 2020. Nowe pokolenia coraz częściej ufają sprzedaży on-line. Na spotkaniach z Państwem bardzo często poruszamy ten temat, wskazując, że według naszej opinii każdy Pośrednik powinien rozłożyć swój portfel w taki sposób, aby wartość ubezpieczeń komunikacyjnych nie stanowiła więcej niż 60% sprzedaży. Składamy również obietnicę, że robimy wszystko, by wspomagać Państwa w osiągnięciu takich wskaźników. Poza specjalistami ukierunkowanymi na poszczególne Zakłady Ubezpieczeń, Managerami regionalnymi, Koordynatorami dzielącymi się swoim bogatym doświadczeniem czy też Specjalistami do spraw ubezpieczeń na życie, którzy z chęcią pojadą z Państwem na spotkanie do zakładów pracy, możecie Państwo korzystać z wiedzy naszego Zespołu Wsparcia. Poza szkoleniami stacjonarnymi w całej Polsce niebawem uruchomimy również platformę ze szkoleniami on-line z dostępem do nich przez całą dobę.

Zdajemy sobie sprawę, że dywersyfikacja portfela to trudny proces a pierwszy krok to wyjście z biura. Wyjście z biura, na które nie możecie Państwo sobie pozwolić, ponieważ nie macie czasu na przekazanie podstawowej wiedzy nowym Pracownikom. Chcemy Państwu w tym pomóc. Dlatego raz na kwartał będziemy organizować tygodniowy cykl szkoleń wprowadzający nowe osoby do świata ubezpieczeń. Będą mogli nie tylko pozyskać podstawową wiedzę w ramach ubezpieczeń komunikacyjnych, mieszkaniowych czy też firmowych, ale będą mieli okazję pracować bezpośrednio z Klientem w jednym z biur sprzedaży. Całość kosztów zostanie oczywiście pokryta przez CONDITOR- od Państwa potrzebujemy wyłącznie zaufania i oddelegowania Pracowników do naszej centrali.

W natłoku pracy często brakuje czasu na samokształcenie, uczestnictwo w szkoleniach miękkich czy też analizę danych rynkowych. Dlatego poza szkoleniami dla Państwa Pracowników w zakresie wiedzy technicznej chcemy powołać Akademię, która będzie się składać z cyklu spotkań dotyczących zarządzania zespołem, pozyskiwania nowych klientów, wspólnej analizy sytuacji rynkowej oraz wymianą własnych doświadczeń – bo przecież każda teoria musi zostać poparta praktyką.

W ubiegłym roku nasza spółka osiągnęła 233 mln przypisu. Jesteśmy jedną z nielicznych agencji na rynku, która powstała w sposób organiczny, bez wsparcia z zewnątrz czy też na bazie konsolidacji innych. Dlatego też uważamy, że dynamika na poziomie 116% względem rynku to dobry wynik pomimo tego, że zakładany przez nas plan 245 mln nie został osiągnięty. Niezmiennie od początku historii firmy, Grupa ERGO Hestia jest naszym głównym partnerem we współpracy z wynikiem na poziomie 71 mln. Dla grupy PZU osiągamy przypis w wysokości 58 mln. Warta jest trzecim partnerem pod względem przypisu z wartością 31 mln składki w ciągu roku. Przychody netto spółki wyniosły 38,9 mln zł.

Ubiegły rok to również prace nad systemami – w ostatnim kwartale wdrożyliśmy porównywarkę. Kończymy prace nad systemem rozliczeniowym z platformą CRM wraz z modułem szkoleń, który przekazaliśmy już części z Państwa podczas procesu szkoleń zawodowych. Zacieśniamy naszą współpracę z UNUM, w związku z ich szerszą perspektywą współpracy z Agentami. Wielu naszych Partnerów prosiło w ubiegłym roku o wskazanie firmy, który zajmuję się produkcją materiałów reklamowych. Okazało się, że wyszukiwanie i porównywanie cen jest rzeczą bardzo czasochłonną, dlatego też stworzyliśmy portal z gadżetami, których najczęściej zamawiają i poszukują agenci.

W bieżącym roku planujemy osiągnąć przypis na poziomie 260 mln a sprzedaż w zakresie ubezpieczeń na życie zwiększyć do poziomu 13 mln w ciągu roku. Coraz częstsze prośby o uczestnictwo projekcie placówek sygnowanych naszym logo, skierowało nas również do stworzenia pełnej franczyzy. Większa część kosztów otwarcia takiej placówki jest finansowana przez nas. Jeśli macie Państwo pytania – nasi Managerowie służą pomocą i wiedzą w tym zakresie.

Obserwujemy otoczenie i dostrzegamy, że dużą częścią rynku agencyjnego są osoby, które zaczęły prowadzić biznes w latach 90. Kilkanaście czy kilkadziesiąt lat pracy w tym zawodzie- często w wymiarze ponad godzinowym, ciągłe zmiany, konieczność stałego pogłębiania wiedzy i rosnąca konkurencja to rzeczy, które potrafią zmęczyć. Dzieci często patrząc na charakter pracy, nie chcą kontynuować działalności rodziców. Na rynku panuje trend nakłaniania do sprzedaży biznesu. Mamy również świadomość jak ciężko pogodzić się z oddaniem, bardzo często, dorobku całego życia. Wiemy, bo mieliśmy okazję zarówno obserwować, jak i później współtworzyć z rodzicami naszą firmę. Wiemy, że to jest trudny krok i wymaga szczególnego zaufania. Nasza firma ma już ten etap za sobą, sukcesja nastąpiła już z sukcesem. Wierzymy, że program, który nie idzie w trendzie z rynkiem, ale zdecydowaliśmy przedstawić go środowisku agencyjnemu, może się okazać dla Państwa ciekawym rozwiązaniem. Projekt nazwaliśmy „Agent na emeryturze”. Jeśli chcieliby Państwo porozmawiać o wspólnej przyszłości- prosimy o kontakt.

Jeszcze raz dziękujemy za zaufanie, którym obdarzacie nas Państwo każdego roku. To nie są nasze wyniki – to Państwa wyniki. Dziękujemy.



Kontakt
Skontaktuj się z nami.






[recaptcha]