conditor ubezpieczenia

OC Przewoźnika

Ubezpieczenie OC przewoźnika drogowego może obejmować przewozy w ruch krajowym (OCPR) jaki w międzynarodowym (OCPD).  Jeżeli firma zajmuje się przewozami międzynarodowymi nie trzeba wykupować polisy na kraj, ponieważ OC przewoźnika obejmuje również za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością również na terenie Polski.

Przedmiotem ubezpieczenia jest odpowiedzialność cywilna za szkody powstałe od  przyjęcia przesyłki towarowej do przewozu , aż do wydania jej odbiorcy:

  • za szkody rzeczowe polegające na utracie, ubytku, uszkodzeniu przesyłki towarowej wynikające z ustawy Prawa Przewozowego z art. 80 – 82;
  • za szkody finansowe powstałe w wyniku opóźnienia w dostawie, wynikające z ustawy Prawa Przewozowego z art. 83 ust. 1.

OC przewoźnika powinno obejmować:

  • możliwość parkowania poza parkingami strzeżonymi,
  • możliwość pozostawienia pojazdu z towarem bez opieki w sytuacjach wynikających z potrzeb transportowych np. przestrzegania czasu pracy, oczekiwania na rozładunek, doładunek, przeładunek lub na załatwienie formalności finansowych i celnych, zjedzenia posiłku, załatwienia potrzeb fizjologicznych,
  • rozszerzenie o przewozy wykonywane przez podwykonawców,
  • zniesiony obowiązek wpisywania ubezpieczającego w list CMR w sytuacji, gdy przewóz jest zlecany podwykonawcy,
  • nie wpisywanie do polisy pojazdów, którymi są przewożone ładunki,
  • sumę gwarancyjną na poziomie, który gwarantującym pokrycie szkód będących na odpowiedzialności przewoźnika,
  • kwotowe i niskie franszyzy redukcyjne,
  • możliwość doubezpieczenia swojej odpowiedzialności do wartości deklarowanej zgodnie z art. 24 konwencji CMR.

Oferty OCP mogą zawierać dodatkowe rozszerzenia zakresu, np. o szkody rzeczowe powstałe wskutek:

  • rażącego niedbalstwa,
  • umyślnej winy,
  • wydania towaru osobie nieuprawnionej,
  • zniszczenia towaru przez uchodźców i imigrantów, którzy przedostali się do przestrzeni ładunkowej
  • przewozu towarów łatwo psujących się,
  • przewozu żywych zwierząt,
  • konfiskaty, przepadku, zaboru, przetrzymywania przesyłki przez uprawnione organy,
  • przewożenia towarów podwyższonego ryzyka, jak np.: elektroniki, sprzętów AGD, leków, itp.

Może zawrzeć także rozszerzenia o dodatkowe koszty, np.:

  • związane z oczyszczaniem gleby z substancji zanieczyszczających,
  • poniesione na dochodzenie należności z tytułu przewoźnego,
  • wynikające z niedotrzymania terminu podstawienia środka transportu pod załadunek.

 



Kontakt
Skontaktuj się z nami.